Újdonságok 21. 6. 2020
A klasszikus póló minden ruhásszekrény része. Kényelmes, kellemes, praktikus és elegáns is lehet. De története nem olyan hosszú, mint ahogy tűnhet. Tudja, hogy a hagyományos póló mikor látott először napvilágot?
Gondolkozott már azon, hogy a póló hogyan vált a világ minden táján a ruhásszekrény részévé? A divat világában hatalmas forradalmat jelentett a póló megjelenése.
A póló eredetileg fehérnemű volt. Elsősorban a kényelemről volt szó, mivel a ruhákon lévő gombok, különösen alvás közben, nagyon kényelmetlenek voltak. A póló kezdete a 19. század végéig nyúlik vissza, amikor a munkások először pólót készítettek pizsama két részre vágásával. A felső részt ezután az év melegebb hónapjaiban viselték munka során.
A hivatalos gyártás később, a mexikói-amerikai háború alatt kezdődött meg, amikor az Egyesült Államok haditengerészetének katonái pólót viseltek az egyenruha részeként.
Az első nevét a póló alakja miatt kapta (ang. T-shirt), és 1920-ban kezdték el használni, amikor Francis Scott Fitzgerald "Az Édentől messze" című művében így nevezte.
A 20. század elején azonban a póló még mindig nem volt minden ruhásszekrény része. Inkább kivétel volt, és leginkább a munkások és a katonák viselték.
Világszerte népszerű csak az 50-es években lett, elsősorban Hollywood -nak köszönhetően. Az akkori szex szimbólum, Marlon Brando, pólót viselt "A vágy villamosa" filmben. Az emberek rájöttek, hogy még egy átlagos pólóban is nagyon jól néznek ki, és hamarosan szinte mindenki elkezdte keresni. Különösen a fiatal férfiak akartak hasonlítani koruk bálványára, és a pólók iránti kereslet rakéta sebességgel nőtt. Kezdetben "lázadó" ruhadarab volt, de fokozatosan megtalálta helyét a luxusmárkák világában is, és így felváltotta a korábban szuverén inget.
Egy másik nagy mérföldkő volt az a felfedezés, hogy az emberek érdeklődnek a különféle motívumokkal díszített pólók iránt, és reklámcélokra is felhasználhatók. Például Thomas E. Dewey felhasználta őket választási kampányához, és szlogenjét nyomtatta rá. Ebben az iparágban a legjelentősebb lépést a Tropix Togs tette az 50-es évek végén, amikor engedélyt kapott Walt Disney-től rajzfilmfiguráik nyomtatására. Ez az első alkalom, amikor Mickey egér fejjel találkozhattunk pólókon. A pólóra nyomtatással foglalkozó cégek száma gyorsan növekedett, mint a gombák az eső után, így különböző zenei csoportok hamarosan Mickey egérhez csatlakoztak. Mindkét tendencia ma is fennáll, népszerűsége egy kicsit sem csökken.
A nyomtatott pólók hamarosan személyiségünk önkifejezésévé váltak. Az egész a 60-as években kezdődött, mint a Wells Rich Greene reklámügynökség marketing eseménye, amely további emléktárgyak eladása érdekében létrehozta az I ♥ New York feliratú ikonikus pólókat New York állam számára. Ez egy hatalmas bombasiker volt, és ön is biztosan észre vette, hogy manapság hihetetlenül sokféle változata van ennek a jelnek a piacon.
Manapság a pólók még a jobb társadalomban is igazán elterjedtek. Még olyan luxusmárkák kínálatában is megtalálhatóak, mint a The Gap, Ralph Lauren vagy Calvin Klein. Korunk szimbólumává váltak, és az utóbbi években különféle változatok is megjelentek, amelyek például zenélnek, világítanak és hordozható eszközökhöz csatlakoztathatóak. Minden kornak egyszerűen megvannak a saját igényei, és a pólók biztosan a jövőben sem tűnnek el a ruhásszekrényekből.
Részleg
Hozzászólások
Még nincs vélemény